Laatste nieuws

Februari 2016

  • Ons team is sinds enkele maanden lichtjes aangepast. We zijn nog steeds met zn vijven: Lien Van den dries, Lobke Louagie, Silke Van den dries, Zoë Denil en Rudi Deleus.
  • Door onze nieuwe energieleverancier (POWEO), onze zonnepanelen en het gebruik van een warmtepomp voor de verwarming van de lokalen zijn we nu volledig “groen”. We dragen hiermee ons steentje bij tot een kleinere ecologische voetafdruk.

September 2015

  • Ons team bestaat momenteel uit 5 medewerkers: Lien Van den dries, Steffi Janssens, Lobke Louagie, Silke Van den dries en Rudi Deleus.
  • Onze vernieuwde facebook pagina is vanaf heden te bereiken via (deze link) of de homepage van onze website. Hij is enkel te zien voor ouders van kindjes die bij de Robbedoesjes worden opgevangen. Stuur ons een vriendschapsverzoek.
  • Onder de link documenten kan je er enkele downloaden.

Update zondag 14 September 2014

Vanaf maandag 15 september werken we samen met de UZ Leuven aan een wetenschappelijke studie naar de invloed van kritiek ziek zijn op de fysieke en mentale capaciteiten van jonge kinderen. Wij zullen samen met andere kinderdagverblijven in Vlaanderen zorgen voor het aanleveren van gezonde vrijwilligers als controlegroep voor de studie. Uiteraard kan dit enkel als ouders hun schriftelijke medewerking verlenen.

Update donderdag 11 september 2014

Vandaag kregen we  een door ons zelf aangevraagde proefcontrole van Kind en Gezin naar aanleiding van het nieuwe decreet kinderopvang dat op 1 april 2014 in voege trad. De controle helpt ons een idee te krijgen van hoever we staan met de bijsturing van de door het nieuwe decreet opgelegde normen voor kinderopvang.

Update zaterdag 16 februari 2013

Op basis van onze beschikbare oppervlakte hebben we een extra plaats toegewezen gekregen van Kind en Gezin. Onze capaciteit is nu 28 ipv 27 plaatsen. Op 30 januari laatstleden hadden we een onaangekondigde controle van zorginspectie voor onze Z-Kwapoi, zeg maar kwaliteitscontrole. De controle is zeer vlot verlopen en begin februari kregen we het inspectieverslag in de bus met een goed resultaat. We haalden ruim genoeg kwaliteitspunten om te voldoen aan de norm die Kind en Gezin oplegt. Wij willen een kwaliteitsvolle opvang aanbieden en zullen blijven werken aan het behoud en de verbetering van onze huidige kwaliteit. Met het toenemend aantal kindjes breidt ook onze ‘staf’ uit. We streven ernaar om een team te bouwen dat vanuit verschillende invalshoeken kijkt naar de opvang van baby’s en peuters. Momenteel werken we met één verpleegkundige, twee kinderverzorgsters, één halftijdse leerkracht lager onderwijs en in mei komt er nog een gegradueerde in de readaptatiewetenschappen bij. Onze teamleden zijn Rudi, Leen, Lien, Ann en vanaf mei komt Katrijn er nog bij.

Update zaterdag 8 december 2012.

Op 4 december 2012 kregen we ons attest van toezicht van Kind en Gezin. Ons attest van toezicht is geldig van 11 september 2012 tot 10 september 2015. Er werden ons 27 plaatsen toegekend. De aanvraag voor ons kwaliteitslabel is lopende. We hopen dit binnen enkele weken te kunnen afronden.

Update donderdag 22 november 2012.

Vandaag kregen we ons verslag van de zorginspectie die op 5 november plaatsvond. Deze inspectie is bedoeld om een attest van toezicht te kunnen verkrijgen zodat we officieel door Kind en Gezin erkend worden. Zo kunnen we o.a aan de ouders elk kalenderjaar een fiscaal attest bezorgen. Hiermee kunnen ze de opvangkosten deels recupereren. De zorginspectie had geen opmerkingen en kent ons 27 plaatsen toe! We wachten nu enkel nog op de bevestiging van Kind en Gezin. Ons attest van toezicht zal begin december een feit zijn. Nadien gaan we voluit voor een kwaliteitslabel. Dit willen we ten laatste tegen begin volgend jaar halen.

Update maandag 10 september 2012.

We zijn open sinds 3 september 2012. Het verblijf is helemaal klaar en we verwachten deze maand al een tiental kindjes. De volgende maanden neemt hun aantal snel toe. We hebben nog steeds enkele plaatsjes vrij voor baby’s en peuters. De opendeurdag was een succes mede dankzij de opkomst van vele ouders en het schitterende weer! De brandweer is langs geweest en keurde ons verblijf zonder opmerkingen goed. Ons attest van toezicht is ondertussen aangevraagd en wij zijn in blijde verwachting van de controle van Kind en Gezin. Ondertussen bestaat ons kleine team uit drie mensen Rudi, Leen en Lien. Met veel plezier zorgen we voor jullie oogappeltjes en geven graag de nodige uitleg en rondleiding voor geïnteresseerde ouders.

update zaterdag 28 juli 2012.

De werken zijn bijna klaar en de inrichting begint vorm te krijgen, zoals je kan zien op de nieuwste foto’s van eind juli. De tuin is ondertussen mooi groen en het tuinhuis wordt begin augustus afgewerkt. Ook de afsluiting rond het grasplein wordt in de eerste helft van augustus gefinaliseerd zodat onze bewonertjes enkel op het terras en het grasplein kunnen om te spelen. Ons verblijf heeft nog steeds beschikbare plaatsen voor beide leeftijdsgroepen. Aarzel niet ons te contacteren voor een bezoekje of meer info. We zijn steeds ter beschikking voor een rondleiding. Voor de reeds ingeschreven ouders, hou jullie mailbox in de gaten voor de juiste datum en het uur van onze openingsreceptie.

update vrijdag 15 juni 2012.

De werken zijn gestart! De aangelegde tuin is leeg gemaakt. Alles werd gefreesd en de grasmatten geplaatst. Het tuinhuis wordt voor het einde van juni geleverd, en geplaatst. De “speelplaats” ligt vol nieuwe klinkers, klaar voor de buiten aktiviteiten. Binnen is de scheidingswand tussen de kleinste robbedoesjes en de wat grotere robbedoezen gemaakt. Vals plafond is bevestigd. De oude keuken werd vervangen door een gloednieuw exemplaar. Het kleinste kamertje is bijna klaar. Ondertussen zijn de schilderwerken in volle gang. De 2 gescheiden slaapzalen zijn, op de plinten na, af. Verder hebben alle ramen en nieuwe binnendeuren hun 2 lagen gekregen. De werken voor de verzorgingstafels zijn in hun afwerkingsfase. Neem zeker een kijkje op de foto’s pagina.

1 mei 2012.

Op dinsdag 8 mei 2012 krijgen we de sleutel van het pand in handen. Nu kunnen we werk maken van de inrichting van ons kinderdagverblijf. Op 12 mei starten we de werken aan de tuin. Het kinderdagverblijf heeft een oppervlakte van 200m2 en is opgedeeld in 2 leef en speelruimtes. Eén voor de babies en kleine kruipertjes tot 18 maand en één voor de peuters tussen 18 maand en 2,5jaar. Onze bewonertjes hebben een aparte en rustige slaapruimte aan de achterzijde van het gebouw waar de zon niet rechtstreeks binnenschijnt en koel is in de zomer. De ruimte is ook opgedeeld in twee gescheiden zones voor de kleintjes en de grotere peuters. Elke leefruimte heeft zes grote ramen zodat het daglicht overvloedig binnenschijnt. Verwarmen doen we electrisch en er is speciaal aangepast sanitair voor de peuters zodat hun zindelijkheid kan getraind worden op een natuurlijke manier. We maken gebruik van het D-Care volgsysteem waarbij onder andere de heen- en weerinformatie via een computer wordt geregistreerd en bijgehouden. Met dit programma kunnen we tevens snel en accurraat onze facturen en jullie fiscale attesten aanmaken waardoor veel tijd wordt gespaard die we integraal kunnen besteden aan jullie kleine Robbedoesjes.